Ferrari, yüksek talebe rağmen neden çok az araç üretiyor?

featured
service

Bazı otomobilleri için üç yıllık bir bekleme listesi bulunmasına rağmen Ferrari’nin CEO’su, şirketin talebi karşılamak için üretimi artırma gibi bir planı olmadığını söyledi.

Ferrari CEO’su Benedetto Vigna, CNBC’ye verdiği özel röportajda biz hacim peşinde koşmayan bir markayız dedi ve devam etti: “Biz değer arayan ve müşteriye saygı duyan bir markayız. Bizim için müşteri çok ama çok önemlidir. Müşteri otomobillerimize benzersiz oldukları için, sınırlı oldukları için, özel oldukları için değer veriyor. Daha fazlasını yapabiliriz ama bu mantıklı değil. Müşterilerimizi rencide etmiş oluruz.

CNBC’nin haberine göre büyüme ve ayrıcalık arasındaki denge Ferrari için hiç bu kadar kritik olmamıştı. Şirketin hisse fiyatı geçtiğimiz yıl Ford ve General Motors’dan daha yüksek bir değerleme ile yüzde 44 arttı ve hissedarların güçlü satış ve hacim büyümesini sürdürme baskısı yaratmasına yol açtı. Ama Ferrari markası “az bulunma politikası” üzerine kurulu olduğu için ve otomobillerinin değerini korumak için sınırlı üretime güvenen çok sayıda Ferrari sahibi bulunduğu için, şirketin üretimi sıkı tutmaya devam etmes, şaşırtıcı değil.

Ferrari geçen yıl 2021’e kıyasla yüzde 18,5 artışla 13.221 adet araç üretti. Bayiler yeni Purosangue SUV ve diğer modeller için beklemenin üç yıl veya daha fazla olduğunu söylerken, talep hala arzın çok üzerinde. Birçok müşteri, yeterli üretim olmadığı için bir araba için bekleme listesine bile giremediklerini söylüyor.

ceo r5EE Ferrari CEO’su Benedetto VignaCNBC

Kurucu Enzo Ferrari, Ferrari’nin ilk zamanlarında da pazarın talebinden çok daha az otomobil üreteceğini açıkça belirtmişti. Bazı analistler, şirketin ürettiğinden iki kat daha fazla araba satabileceğini söylüyor. Ferrari hibrit ve elektrikli araçları için yeni bir fabrika inşa ediyor, ancak şirketin üretimi ne kadar artıracağı belli değil.

Important!  BMW, Büsbütün Elektrikli Yeni Kuşak Araçlarının Nasıl Görüneceğini Paylaştı (2025’te Yollarda Olacaklar)

Daha genç müşterilerde artış

Vigna, sınırlı arza rağmen şirketin daha genç ve yeni müşteriler arasında erişimini genişletmeye devam ettiğini de söylüyor. Müşteri tabanının üst üste 10 çeyrektir genişlediğini ve yeni müşterilerinin yüzde 30’unun 40 yaşından genç olduğunu belirten Vigna, sözlerini “yeni müşterilerimiz dünyadaki tüm müşterilerimizden yüzde 10 daha genç. Yani zıplayan at güçlü bir şekilde tekmeliyor” şeklinde sürdürdü.

Ayrıca Vigna, bir Ferrari satın almanın asla kolay ya da hızlı olmaması gerektiğini, zira Ferrari’nin nihai hedef otomobil olduğunu da sözlerine ekledi: “Ferrari almak, bir Ferrari’yi ilk gördüğünüz andan itibaren başlayan bir deneyimdir. Çok kolay elde edebileceğiniz bir şey değil.

Yarış DNA’sı ve Lewis Hamilton transferi

Bu arada Formula 1 otomobil yarışlarında kazanmak, son yıllarda Ferrari için kolay olmuyor. Ferrari şu anda F1 takım sıralamasında Red Bull, Mercedes ve Aston Martin’in ardından dördüncü sırada yer alıyor. Vigna ise, takımın başlıca odak noktasının aracı geliştirmek olduğunu söylüyor: “Bu bizim için çok önemli, çünkü bizim DNA’mızda yarışmak var. Şu ana kadar geliştirdiğimiz en hızlı araca sahibiz, ama pistteki en hızlı araç o değil. Bu yüzden gelişmeye devam etmeliyiz.

Mercedes takımının ünlü Formula 1 pilotu Lewis Hamilton’ın Ferrari’ye katılıp katılmayacağı sorulduğundaysa Vigna şunları söyledi: “Charles Leclerc ve Carlos Sainz Jr. var, harika bir iş çıkarıyorlar. Onlar arkadaş ve yarışıyorlar. Dolayısıyla bizim için asıl öncelik otomobilin daha rekabetçi olması.

otomobilhaber.com

Ferrari, yüksek talebe rağmen neden çok az araç üretiyor?

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Cyber® Turkey News ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!