İsrail’in reklamları çocuk oyunlarında: Roketler, patlamalar…

featured
service

İsrail-Filistin çatışmaları 24’üncü gününde devam ederken, çevrimiçi mobil çocuk oyunlarına görüntülü, İsrail yanlısı reklamların verilmesi eleştirilere sebep oldu.

Reuters’ın haberine göre, İngiltere’nin başkenti Londra’da yaşayan Maria Julia Cassis, 6 yaşındaki oğlunun Android telefonunda oyun oynarken Hamas mensuplarının, saldırıya uğramış İsrailli ailelerin ve bulanıklaştırılmış görüntülerin olduğu bir reklamın karşısına çıktığını anlattı. Reklamda siyah bir zeminin üzerinde İsrail Dışişleri Bakanlığı’nın şu mesajı yazılıydı: “Bize zarar verenlerin ağır bir bedel ödemesini sağlayacağız.”

‘BU KANLI REKLAMIN OYUNUMDA NE İŞİ VAR?’

Reklamı gören oğlunun mesaj ve görüntüler karşısında sarsıldığını ve oyunu hemen telefondan sildiklerini söyleyen Cassis, “(Oğlum) şok oldu. Tam olarak şöyle dedi: ‘Bu kanlı reklamın oyunumda ne işi var?'” diye konuştu. Reuters, reklamın oyuna nasıl yerleştirildiğini tespit edemediğini, fakat bunun münferit bir vaka olmadığını yazdı.

Buna göre, ajans, bugüne kadar Avrupa çapında en az beş benzer vakayı belgeledi. Bu reklamlarda da aralarında çocukların da olduğu kullanıcılara roket saldırıları, patlamalar ve maskeli kişilerin görüntüleri izletildi. En az bir vakada, söz konusu reklamın “Angry Birds” isimli popüler bir oyuna yerleştirildiği bilgisi paylaşıldı. Oyunu geliştiren Rovio, haberleri doğrulayarak ‘rahatsız edici içeriğe sahip bu reklamların yanlışlıkla, bir şekilde oyunlarına da ulaştığını’ ve manüel olarak engellediğini söyledi.

İSRAİL: OYUNLARA NASIL YERLEŞTİRİLDİĞİNİ BİLMİYORUZ

İsrail Dışişleri Bakanlığı’nın dijital işlerden sorumlu kurumunun başındaki David Saranga da söz konusu videonun hükümetin desteklediği bir reklam olduğunu, ancak nasıl olup da oyunlarda da yer aldığı hakkında ‘hiçbir fikri’ olmadığını belirtti.

Saranga’nın açıklamasına göre, oyunların arasında gösterilen reklamlardaki görüntü, 7 Ekim’deki Hamas saldırısından bu yana internet reklamları için 1,5 milyon dolar harcayan Dışişleri Bakanlığı’nın yürüttüğü daha geniş bir reklam kampanyasının parçasıydı.

Important!  Elon Musk’ın uydu interneti Starlink’in kazancı belli oldu

‘DÜNYANIN İSRAİL’DE NE OLDUĞUNU ANLAMASINI İSTİYORUZ’

Reklamlarda görüntü kullanılmasını savunan David Saranga, “Dünyanın İsrail’de ne olduğunu anlamasını istiyoruz. Bu, bir katliam” ifadelerini kullandı. Öte yandan, Rovio’nun internet sitesinde ‘üçüncü taraf veri partnerleri’ olarak listelediği ve Reuters’ın bağlantıya geçtiği 43 reklam şirketinden 12’si konuyla ilgili soruya yanıt vererek Angry Birds oyununda çıkan reklamdan kendilerinin sorumlu olmadığını söyledi. Sorumlu olmadıklarını bildirenlerin arasında Amazon, Index Exchange ve Pinterest de vardı.

Saranga, bakanlığın reklamlar için Taboola, Outbrain, Google ve X (eski adıyla Twitter) gibi reklam şirketlerine ödeme yaptığını belirtirken, Taboola ve Outbrain oyunlardaki reklamlarla ilgilerinin olmadığını belirtti. Bakanlıktan 90’ın üzerinde reklam alan Google ise bu reklamların nerede yayınladığı ile ilgili yorum yapmayı reddetti. X ise Reuters’ın konuya ilişkin yorum talebine yanıt vermedi.

İsrail’in reklamları çocuk oyunlarında: Roketler, patlamalar…

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Cyber® Turkey News ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!