Tarihin En Vahim Uçak Kazalarından Biri: Gövdesi Konserve Kutusu Üzere Açılan Yolcu Uçağının Gerçek Manzaraları

featured
service

First class kabininin çatısı patlayarak havaya uçan uçuşta yolcular, gövdesi açılmış bir şekilde gökyüzünde ilerliyordu. Bir yandan soğukla gayret etmeye çalışırken başka yandan oksijensiz kalmışlardı.

13 dakika süren bu dehşetli olay, muhtemelen onlar için 13 yıl üzere geçmişti. Fikrinin bile insanı paniğe sokan kazanın ayrıntılarına birlikte bakalım.

Boeing 737 uçağı, ortalama ömrünü tamamlamasına karşın günde 8-9 uçuş yapmaya devam ediyordu.

c3822b17fa39f8deb11f0d1cbc4185057627734b

10.000 saatten ve 90.000 uçuştan fazla tecrübeye sahip 19 yıllık bu uçak, aslında bir bakıma “yaşlıydı”. Ortalama ömrünün 9-10 yıl üstünde olmasına karşın kalkış öncesi muayenelerde normalin dışında bir şey kaydedilmemişti, uçuşa elverişli raporu vardı.

Uçağın bir kısmında yer alan çatlak, uçağa binen bir yolcunun gözüne çarpmıştı fakat bu türlü bir şeyin fark edilmediğini düşünmemişti. İşçilerin haberi olduğunu varsayarak kimseye haber vermemişti. 

Kalkıştan birkaç dakika sonra dehşet verici anlar yaşanmaya başlamıştı.

9c273ab3eb8d7bb9672a1f281c8d58bd7060bedd

Yolcular uçağa yerleşti ve kalkışa geçildi. Bu seyahat, gün içinde daima bir adadan başkasına giden uçağın o günkü 7. uçuşuydu. Birinci birkaç dakika her şey olağandı ancak sonra apansız bir patlama sesi yükseldi.

Kokpitin kapısı ve birinci sınıf kısmının çatısı havaya uçmuştu. 1. sıradan 6. sıraya kadar olan yolcular, adeta çırılçıplak bir halde gökyüzünün içinden geçiyordu. Uçağın tavanı ve yanları koptuğu için insanlar, oksijen maskelerine de ulaşamıyorlardı. Kabus üzere anlar yaşanıyordu.

Kokpitteki gürültüden ötürü pilotlar birbirleriyle yanlışsız düzgün bağlantı kuramıyordu.

3a3b8b2b10ec3c23fc14365b6e4ad8f4a811047c

Pilotlar da denetimi kaybetmişti, kokpitteki gürültü o kadar yüksekti ki acil durum daveti da yapamıyorlardı. Birbirlerini bile duyamayan mürettebat, el işaretleriyle bir formda anlaşıp acil inişe geçti. Acil bir durumda bir uçağın iniş suratı ortalama 3000 fit iken bu uçak, dakikada 4100 fitin üzerinde bir süratle iniş yapmıştı.

Important!  Trabzon'da Mahsur Kalan Kedi Yavrusu Kurtarıldı

Uçak, 13 dakikanın sonunda inmeyi başarmıştı ama çokça hasar vardı.

6be3fadc8c41013dd193ed3295553a2265529dec

Gökyüzünde açık bir formda giden yolcular artık oksijensizlikten yavaş yavaş boğulmaya başlamıştı. Ülkü bir yüksekliğe gelindiğinde ise tekrar oksijen sağlanmıştı.

Pilotlar, kuvvetli bir seyahatin akabinde uçağı indirmeyi başarmıştı lakin toplamda 65 kişi ağır yaralanmıştı ve içlerinden 8’i mürettebat üyesiydi. Hosteslerden biri ise hayatını kaybetmişti ve cesedi bir daha bulunamamıştı.

Kısacası, bakımların ve kontrollerin özensiz bir formda yapılması, böylesine vahim bir faciaya yol açmıştı.

68e67a7fbfe4f2049799c879904e16370ef16ac7

Kullanım ömrünü geçmiş bir uçak, fark edilmeyen çatlaklar, ihmaller… Tüm bunlar, yolcularda ve mürettebatta yravma yaratmasının yanı sıra ağır yaralanmalara ve ölümlere sebep olmuştu.

Acil durum sırasında hosteslerin yerlerde sürünerek yolculara yardım etmeye çalışması ise 90’ın üstünde kişinin hayatının kurtulmasını sağlamıştı. Bu olay, tarihe hem bir kahramanlık hem de facia hikayesi olarak geçti.

Tüyler ürpertici olayın “Miracle Landing” isminde bir sineması de bulunuyor:

Kaynaklar: Simple Flying, Medium, Wonder
Tarihin En Vahim Uçak Kazalarından Biri: Gövdesi Konserve Kutusu Üzere Açılan Yolcu Uçağının Gerçek Manzaraları

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Cyber® Turkey News ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!